استراتژی جذب منابع موسسات خیریه در شبکه‌های اجتماعی

اگر رسانه‌های اجتماعی در موسسات خیریه، به صورت استراتژیک مورد برنامه‌ریزی و استفاده قرار گیرند، می‌توانند بازده و بهره‌وری زیادی برای آن‌ها در جمع‌آوری پول داشته باشند.
خیریه‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی، باید به اینکه مخاطبانشان چه کسانی هستند؟ و چه اهدافی برای استفاده از این شبکه‌ها دارند؟ توجه کنند.

چرا رسانه‌های اجتماعی مهم هستند؟

اگر قصد برگزاری رویداد یا کمپین بعدی خود را دارید و به دنبال معرفی آن هستید، اگر به عنوان یک خیریه، حامی یا فعال اجتماعی به دنبال تاثیرگذاری بیشتری هستید، رسانه‌های اجتماعی بهترین ابزار برای رسیدن شما به اهدافتان به حساب می‌آیند.
شبکه‌های اجتماعی در کنار معرفی پروژه ‌های اجتماعی، بیشتر از هر چیز دیگری در جمع‌آوری منابع مالی بسیار سودمند هستند.

رسانه‌های اجتماعی حتی برای سایر اشکال جمع‌آوری منابع مالی جز خیریه‌ها نیز بسیار مهم و موثر هستند، مثل جمع‌سپاری‌های مالی (crowdfunding)، که اغلب به حضور رسانه‌های اجتماعی و مشارکت اجتماعی وابسته هستند.

برای پروژه‌های نیکوکاری خود، نقشه مشارکتی تهیه کنید!

شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند که برای استفاده موسسه شما از آن‌ها زمان، انرژی و سرمایه‌گذاری خاصی را می‌طلبند و باید برای هریک برنامه متفاوتی نیز ارائه شود چرا‌که سیاست‌های رفتاری مخاطبان هریک از آن‌ها باهم متفاوت است.

این مسئله باعث می‌شود شما برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در موسسه، برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشید و اهداف خود را ازجمله اینکه کمک‌کنندگان مالی از کدام رسانه بیشتر استفاده می‌کنند و شما در کدام رسانه موثرتر معرفی خواهید شد، در نظر بگیرید.

چرا باید کاربران رسانه‌های اجتماعی را شناسایی کرد؟

اگر‌چه فیس‌بوک، رایج‌ترین رسانه اجتماعی در جهان است، ولی کماکان تفاوت در نحوه ارتباط با رسانه‌های اجتماعی دیگر در نسل‌های مختلف وجود دارد.
طبق بررسی‌ها و تحقیقات بنیاد «کف»، به‌طور کلی فضای توئیتر (Twitter) و اسنپ‌چت (Snapchat) بیشتر توسط افراد بالغ و متولدین سال‌های ۲۰۰۰ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این افراد بین اوایل دهه ۸۰s تا اواسط دهه ۹۰ میلادی، متولد شده‌اند.

از سوی دیگر، کاربران متولد شده در اواسط دهه ۶۰ تا ۸۰s میلادی و متولدین اواسط دهه ۴۰s تا اوایل دهه ۶۰s میلادی، بیشتر تمایل به استفاده از فیس‌بوک و LinkedIn دارند.

کاربران متولد شده بین اواخر دهه ۹۰ تا اواسط ۲۰۰۰s میلادی، تمایل بیشتری به استفاده از شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر دوربین و به اشتراک‌گذاری محتوای شخصی،مثل Instagram و Snapchat دارند.

موسسات خیریه باید برای شناسایی و جذب مخاطبان بالقوه و جمع‌آوری کمک‌های مالی، آگاهی خود را نسبت به مخاطبانشان، افزایش دهند.
داده‌ها و اطلاعات بیشتری درباره این‌که کدام گروه‌ها و از چه نسلی جزء طرفدارانشان هستند و آن‌ها را به رسمیت شناخته‌اند، بدست آوردند و برنامه‌های شبکه اجتماعی خود را نسبت به این استراتژی، پایه‌ریزی کنند و تصمیم بگیرند انرژی و توان خود را بیشتر بر روی چه شبکه‌ای، صرف کنند تا تاثیرگذاری بیشتری نیز داشته باشند.  

منبع: بنیاد «کف»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.